Trzy sposoby na zwiększenie potencjału pliku produktowego

Choć o skuteczności plików produktowych mówi się wiele, dobrze jest mieć świadomość tego, że nie zawsze jest ona taka sama. Jak zatem postępować, aby pliki tego rodzaju generowały jeszcze większy ruch, a przede wszystkim – jeszcze większą sprzedaż na stronie www?

Trzy sposoby na zwiększenie potencjału pliku produktowego

Po pierwsze – unikaj starych informacji

Klienci są wymagający, nic więc dziwnego, że wysoko cenią przede wszystkim te informacje, które są świeże i aktualne. Jeśli więc plik produktowy zawiera dane nie mające nic wspólnego ze stanem faktycznym, rozczarowanie dotyczy dziś nie konkretnego produktu, ale całego sklepu, w którym można go znaleźć. Nie jest wcale powiedziane, że kupujący zechcą nam dać jeszcze jedną szansę, warto więc dokładać starań, aby plik produktowy był aktualizowany przynajmniej raz na dobę. Można robić to samodzielnie, istnieją jednak także narzędzia przyspieszające i optymalizujące omawiany tu proces.

Po drugie – twórz pliki kompletne

Plik produktowy ma potencjał przede wszystkim wtedy, gdy jest kompletny, przy każdej aktualizacji warto więc upewnić się, że zawiera on wszystkie informacje ważne dla potencjalnego kupującego. Tu warto wspomnieć przede wszystkim o dobrej nazwie produktu. Jest ona kluczowa dla wyszukiwarek, a jednak nie brakuje wcale osób, które nie przykładają do niej tak dużej wagi, jak powinny. Poza nazwą warto zadbać o opis, cenę, link do produktu oraz link do zdjęcia. Ten ostatni wydaje się mieć dziś szczególnie duże znaczenie wskazane jest więc zatroszczenie się i o to, aby samo zdjęcie prezentowało się atrakcyjnie.

Po trzecie – korzystaj z wartościowych wyszukiwarek

Wygląd pliku produktowego jest ważny, okazuje się jednak, że wcale nie mniej istotne jest to, gdzie zostanie on umieszczony. Użytkownicy Internetu są wymagający, można jednak przewidzieć pewne charakterystyczne dla nich zachowania. Wiadomo choćby, z jakich wyszukiwarek korzystają najczęściej i to właśnie w nich powinna zostać zaznaczona obecność sklepu internetowego. Nietrudno domyślić się, że liderem niezmiennie jest Google, warto jednak zastanowić się również nad wyszukiwarką Bing, popularną zwłaszcza za granicą.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz